روانشناسی رنگ

ذهن مارنگ اطراف رابادقت به حاشیه و با توجه به شرایط دوره ترکیب تشخیص میدهد. حتی بصورت پیش فرض بر تشخیص رنگ اثرمیذاره یااینکه مانندتشخیص چینش رنگ اشیارا به چه صورت و چه رنگی میتوانیم ببینیم تاثیر گذاره ترتیب تشخیص رنگها باتوجه به افرادو ژنتیک آن فرد متفاوت است. افرادی که تحلیل شان این است که نور آبی درتمام زمینه ها وجوددارد کفش رابارنگ صورتی بابندسفید میبینند. اگه تشخیص ذهن شما بطوریکه بندکفش را سفید میبینید. کفش راصورتی تشخیص میدهید واین یک تراکنش ذهنی درتحلیل رنگ است کسانیکه درروانشناسی رنگ زمینه راسفید تحلیل میکنندکفش راطوسی میبینند طوسی بابندسبز مغزمان خیلی کم احتمال دارداشیا اطراف حتی کفش رابصورت دو رنگ ببیندیعنی طوسی با مشکی ویا صورتی با طوسی امااگرزمان دیگربه یک رنگ دیگر زل بزنید ممکن است رنگ کفش را به رنگ های دیگر تشخیص دهید. یابافعالیت روزانه درآخر شب برای خریدبروید ممکن است. درانتخاب محصول تاثیر جزئی ببینید. ودربعضی ازویترین کفشفروشی های مدرن متوجه میشوید که نور را بیشتر می دهند. یا از یک نور خاص برای ویترین کفش استفاده میکنند. همه اینها تاثیر گذار در تشخیص رنگ ذهنمان هستند ودرفروش آنها نیز تاثیرزیادی دارد.
روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ

انتخاب رنگ درچینش دکور بعضی مکان های درمانی کلینیکهانکات مهمی

دارد. که باتوجه به روان وذهن افرادطراحی میکنند. برای همین ازرنگهای

مبهم و خام برای کلینیک هااستفاده کردِو ترکیب نورمطب بادقت بیشتری

انتخاب میشود.

در بعضی از نقاط و مکان ها حتی اتاق درمان ازپرسنل و از بیماریانظرسنجی

میشود تااطمینان حاصل کند که از ترکیب و نوردهی مناسب داشته باشد.

وتلاش برای خام (سفید) دیده شدن دندانها حتی محیط یک انتخاب نیست

بلکه همه اینها ازروان شناسی رنگ بهره مند است. حتی دربعضی ازمکانها

باتوجه به رنگ محیط واشیا واکنش ورفتارافرادمتفاوت خواهدبود. امابریم

سراغ کفش… گفتِ میشودشرکتهای تولیدکنندِ کفش ازدورنگ مانندطوسی

زردیادورنگهای دیگربصورت انبوه عرضه نمیکنند مگر اینکه سفارش شود.

اگراطلاعات کافی درموردروانشناسی رنگها وانتخاب محصول باتوجه به رنگ

کفش یاغیره توجه کنیم میتوانیم روحیات شخصی وذاتی افراد را براحتی تشخیص

داده وطبق زمینه های روحی روانی فردمحصول بارنگ مطابق پیشنهاد دهیم.

یابارنگبندی میتوانیم تشخیص دهیم که فردچه میخواهدواز چه نوع محصولاتی

بیشتراستفاده میکندیا میپوشد. واین رااکثرفروشندهگان حرفه ای میدانند.

به انگلیسی Color psychology به معنای دانش ومطالعه ساختاررنگها
 به عنوان علت تعیین‌ کنندِرفتار انسان وحتی فروش درانواع اشیا است.
 روانشناسی رنگ برروی برداشتهای که ذهنمان ایجادمیکند. یامبهم اند
یا مشخص رنگها دارای ویژگی‌هایی هستندکه میتوانندتاثیرات زیادی بر
روی رفتار انسان‌ها ایجادکنند. طبق تحقیقات ومطالعه کریستین کراندال
متخصص روانشناسی اجتماعی ومدنی دردانشگاه کانزاس بسیاری ازموارد
درموردشخصیت پنهانافراد بگوید. ودرباره متقاعدساختن وفروختن یک جنس
به فردتاحدی تاثیرگذار باشد. روانشناسان دانشگاه کانزاس میگویندکه طرح
قیمت رنگبندی کفش ویژگیهای احساسی اخلاق و شخصیتی فردرانشان
بدهد. مطالعه برروی هزاران انسان نشان میدهد.
که افرادی که رنگ مشکی راانتخاب میکنند.
خلقیات غمگین حتی دربعضیشان ( افسرده گی خفیف ) مشخص است.
افرادی که رنگ سفید (خام) را انتخاب میکنندروحیات آرام باسلیقه حساس
دارند. آنهاییکه رنگهای شادروشن استفاده میکنند افرادی شوخ طبع اهل
تفریح وفعال بوده اند.

تشخیص رنگ ها

دیدگاهتان را بنویسید

دسته بندی
سبد خرید
صفحه اصلی
پنل کاربری